Blog

O zdrowej postawie i ergonomicznym siedzeniu.
Jak prawidłowo nosić plecak? Najgorsze wspomnienie ze szkoły? Nie, to nie lekcje fizyki 🙂 Jeszcze trudniejsze niż obliczanie nomen omen siły ciężkości było codzienne dźwiganie plecaka, któremu prawdopodobnie daleko było od ideału. Jaki zatem powinien być, lub też jak powinien być noszony plecak, aby nie obciążał kręgosłupa? Problem dotyczy zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Continue Reading
Pływanie Jeśli szukasz sportu, który jest najmniej obciążający, a jednocześnie szalenie dobroczynny dla kręgosłupa, zdecydowanie zainwestuj w karnet na pływalnię. Regularne przebywanie w wodzie pozwala skutecznie zapobiegać wadom postawy lub korygować istniejące problemy. Pomaga też zrelaksować się i rozluźnić całe ciało po całym dniu w pracy.
Continue Reading
Aparat ruchowy człowieka składa się z wielu skomplikowanych i doskonale współpracujących ze sobą (przynajmniej z założenia) elementów – struktur kostnych, więzadeł między nimi oraz różnych grup mięśni. Centralnym i najważniejszym elementem tego mechanizmu jest kręgosłup.  
Continue Reading
Praca przy biurku może być przyjemnością, zwłaszcza kiedy mamy do tego odpowiednie warunki. Nie mówimy tutaj o dobrych zarobkach i atmosferze w zespole, choć to oczywiście też wpływa na nasze samopoczucie 🙂 Kluczowe dla zadowolenia z wykonywania codziennych obowiązków jest odpowiednio zorganizowane stanowisko pracy, czyli takie, które pozwala na zachowanie fizjologicznej postawy przed komputerem.   Komfort wynikający z dobrze...
Continue Reading
Czy bieganie jest zdrowe dla kręgosłupa?
Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi, bieganie, jak każdy sport, przeznaczone jest bowiem dla osób, które mają świadomość własnego ciała – to znaczy, że znają swoje możliwości i ograniczenia oraz wiedzą, kiedy dyskomfort po sporej dawce ruchu spowodowany jest brakiem kondycji, zmęczeniem czy zakwasami w mięśniach, a kiedy problem, jak np. ból pleców czy kolan ma inną przyczynę.  
Continue Reading
1 2 3