Pływanie

Jeśli szukasz sportu, który jest najmniej obciążający, a jednocześnie szalenie dobroczynny dla kręgosłupa, zdecydowanie zainwestuj w karnet na pływalnię. Regularne przebywanie w wodzie pozwala skutecznie zapobiegać wadom postawy lub
korygować istniejące problemy. Pomaga też zrelaksować się i rozluźnić całe ciało po całym dniu w pracy.

Pływanie jest bezpieczne dla stawów i układu kostnego oraz doskonale wspomaga pracę układu oddechowego. Pomaga zwalczyć dolegliwości w obrębię lędźwiowego odcinka kręgosłupa i skoliozę oraz wzmacnia gorset mięśniowy wokół kręgosłupa. Różne style pływackie pozwalają na ćwiczenie różnych partii mięśni i radzenie sobie z poszczególnymi schorzeniami. Najkorzystniejsze dla kręgosłupa jest pływanie stylem klasycznym lub delfinem , które odbudowują krzywizny kręgosłupa , wymuszają regularny oddech oraz są wykonywane ruchami symetrycznymi .

Zalety pływania:
– Wspomaga zwalczanie schorzeń i dolegliwości kręgosłupa
– Poprawia elastyczność i ruchomość stawów
– Rozluźnia ciało i relaksuje
– Dobroczynnie działa na układ oddechowy
– Pomaga zachować dobrą kondycję i prawidłową postawę

Uwaga! Osoby cierpiące na silne stany bólowe w obrębie kręgosłupa, przed rozpoczęciem pływania i każdej innej aktywności ruchowej, powinny skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą w celu dobrania najlepszej metody i formy aktywności.

Aqua aerobik

Dla osób, które nie lubią, nie umieją lub z innych powodów nie pływają, pozostają także inne formy aktywności z wykorzystaniem wody. Aqua aerobik poprawi kondycję, wzmocni mięśnie i pomoże zapobiegać osteoporozie. Ćwiczenia w basenie wykonuje się dużo płynniej, bez obciążania stawów ani kręgosłupa, a naturalne obciążenie stanowi opór wody – dzięki niemu nie jest tak lekko, jak mogłoby się wydawać.

Hydromasaże

Łączą elementy tradycyjnego masażu z kojącym i dobroczynnym działaniem wody. Poprawiają krążenie i ogólne samopoczucie, relaksują i rozluźniają mięśnie. Polecane są zwłaszcza osobom, które mają stojącą lub siedzącą pracę oraz odczuwają wszelkie bóle zwyrodnieniowe. Bicze wodne, kąpiele wirowe i hydromasaże nie są już zarezerwowane wyłącznie dla sanatoriów – teraz są dostępne nawet w domowych wannach czy dyszach prysznicowych.

Dla ogólnego samopoczucia generalnie istotny jest kontakt z wodą, która ma działanie kojące i rozluźniające – efekty można poczuć nawet po chwili spędzonej w kąpieli czy pod prysznicem po męczącym dniu w pracy.

Podobał Ci się artykuł? Podaj dalej i udostępnij

ZOBACZ NASZE KRZESŁA

About the author

Zostaw komentarz